LillaLudvig&Jag

Mystiskt försvinnande!

Kategori: Hem, trädgård och djur

I förrgår kväll när jag kom hem så var två av mina ankor borta. Vi gick och leta över allt till och med på grannens tomt men vi hitta dom ingenstans. Ankhanen Jocke såg så ledsen ut och vi tänkte att antagligen har något djur som Räv eller hök tagit dom men då skulle det ha varit en massa fjädrar över allt och sen så måste ju Mattias ha hört något han som var hemma. Sen börja vi misstänka om det var någon som hade tagit dom efter som vi hade varit med i ett repotage i VLT... Eftersom det finns folk till allt nuförtiden.
Och i går förmiddags kom våra käraste vänner hit för att kolla på lillkillen och sen fick han fina presenter oxå som han kommer att vara nöjd över:)
När dom hade åkt så tänkte jag att jag skulle till brevlådan kom ut på trappen och helt plötsligt var mina ankor hemma:) dom måste ha varit ute på gärdet och gått runt och inte hittat hem i det höga gräset. Så himla skönt att ha dom hemma igen.
 
Sen vid tre tiden igår var vi hem till Mattias bror och fira hans dotter som fyllde år och där vart det en massa gofika.
 
Senare vid kvällen var vi iväg och kolla på Rollerderby träning. Vilken bra träning för benen och stjärten eller för hela kroppen:) Så när jag har blivit bättre i fogarna så blir det nog till att börja träna det. De verkar vara ett hel skönt tjejgäng oxå.
 
Nu måste jag ta tag i dagen med tvättning och allt därtill för imorgon åker vi till Älvdalen och sen kommer min mamma ute hit och ska sova här hela veckan vi är borta så djuren har lite sällskap:)
 
//Eva-Lena

Kommentarer

  • Tiina säger:

    Vad skönt att dom kom hem igen =)
    Kul med en ny blogg som jag kan följa, alltid lika roligt.

    Sköt om er, Kram

    Svar: Ja riktigt skönt att dom kom hem:)Kram
    Eva-Lena Ericsson

    2012-08-04 | 13:49:43
  • Mickis säger:

    Det hade vart kul om ankorna hade kunnat säga vart dom höll hus haha :p

    Svar: Hahaha Ja det hade varit väldigt bra:)
    Eva-Lena Ericsson

    2012-08-07 | 11:54:02

Kommentera inlägget här: